Personale

Sekretær

Læger

Jørgen Agnholt

Overlæge, Klinisk Lektor, Ph.d.
Speciallæge i intern medicin og medicinsk gastroenterologi.
Jørgen er ansat som overlæge ved Lever- og Tarmmedicinsk afdeling V, Aarhus Universitetshospital, samt speciallægekonsulent ved Statsamtet Region Midtjylland. Han har stor erfaring inden for udredning og behandling af inflammatoriske tarmsygdomme (Colitis Ulcerosa og Crohn´s sygdom), andre diarrésygdomme, malabsorbtion, spiserørs- og mavesækssygdomme (reflux og mavesår) – glutenintollerans (coeliaci) og mælkesukkerintolerans (laktoseintolerans) – specielt med fokus på immunforsvarets rolle ved disse sygdomme. Han har ligeledes stor erfaring inden for endoskopiske undersøgelser, også avanceret endoskopi (dobbelt ballon enteroskopi) samt anvendelse af disse undersøgelser i udredningen af betændelses- og blødningstilstande i mave-tarmsystemet. Jørgen Agnholt har også stor erfaring i udfærdigelse af intern medicinske og gastroenterologiske speciallægeundersøgelser.

Søren Lyhne

Overlæge Ph.d.
Speciallæge i intern medicin og medicinsk gastroenterologi (mave-, tarm- og leversygdomme). Søren har været specialeansvarlig overlæge på Regionshospitalet Randers siden 2003. Han har især stor erfaring og viden inden for udredning og behandling af spiserørskatar (refluks), mavekatar og mavesår, diarresygdomme, kronisk tarmbetændelse samt nervøs tyktarm (colon irritabile).

Torben Dørflinger

Speciallæge i kirurgi og urologi.
Torben er medlem af ”Det danske råd for prostatasygdomme”. Han har været overlæge siden 1996 og fra 2002 ansat som overlæge ved urologisk afsnit, Ålborg sygehus. Torben Dørflingers specielle interesse og virkeområde er udredning og behandling af vandladnings-problemer (Prostata) – herunder udredning af kræft i prostata og andre kræftsygdomme i urinvejene. Desuden varetager han medicinsk og kirurgisk behandling af impotens, vandladningsbesvær og sygdomme i penis og pung.

Marek Stawowy

Overlæge, Ph.d.
Marek er overlæge på Regionshospitalet Randers og overlæge-konsulent på Skejby Sygehus. Har især stor erfaring og viden inden for kikkertundersøgelse (endoskopi), udredning og behandling af spiserørssygdomme, mavekatar og mavesår, diarresygdomme, kronisk tarmbetændelse, nervøs tyktarm (colon irritable) samt leversygdomme og kroniske bugspytkirtelsygdomme.
Ph.d. afhandling fra 2005 vedrørende smertestudier ved forskellige maveproblemer med et stort fokus på galdevejsfunktionsforstyrrelser.

Niels Bang

Speciallæge i Radiologi.
Niels er overlæge ved Aarhus Universitetshospital Røntgen og scanning. Niels Bangs specielle interesse er ultralydsscanning og  specielt vurdering af bughulens organer og bevægeapparatets lidelser. Derudover har Niels Bang særlig interesse for udredning af sygdomme i skjoldbruskkirtlen. I løbet af de seneste 15 år har en del af arbejdet været ultralydsundersøgelser af alle former for problemstillinger hos patienter henvist fra praktiserende læger, så erfaringen er bred.